Tillbaka till sökning

Försäkringsansvarig till Svenska Kommun Försäkrings AB

Om företaget

Vi söker dig som vill ansvara för bolagets försäkringsarbete samt tillhörande processer och rutiner. Hos oss får du chansen att påverka på riktigt, bidra med samhällsnytta och arbeta i en variationsrik verksamhet. Vi är ett captivebolag som ansvarar för försäkringsvärden om närmare 435 miljarder för våra 10 delägarkommuner. Vårt trivsamma kontor ligger i moderna lokaler ett stenkast från centralstationen i Gävle. Vi är ett sammansvetsat team och vi söker dig som vill vara en viktig nyckelspelare hos oss. Bolaget har bildats för att delägarkommunerna till så förmånliga villkor som möjligt ska ha ett välanpassat försäkringsskydd och stöd i sitt skadeförebyggande arbete. Bolaget verkar som en utbildande och koordinerande part och handhar mycket stora försäkringsvärden. Att bli delägare är endast öppet för kommuner och deras majoritetsägda bolag. Delägare och försäkringstagare är Gävle, Sundsvall, Kiruna, Uppsala, Piteå, Trollhättan, Helsingborg, Trondheim, Örnsköldsvik och Umeå. Vi har stabila finanser och hög kompetensnivå hos medarbetare och styrelse. Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är viktigt hos oss där vi lägger stort fokus på medarbetarnas välmående och en sund balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder förmåner som till exempel sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag, men framför allt en arbetsplats där vi alla är måna om att ha roligt på jobbet! Eftersom vår nuvarande försäkringsansvarige kommer att gå i pension efter 2025 finns det nu en möjlighet för dig att bli en viktig del i vårt härliga team. Vill du veta mer om oss så läs vidare på www.skfab.se

Dina arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift innefattar att ansvara för bolagets försäkringsprocess och säkerställa att den fungerar effektivt och med hög kvalitet. Ditt uppdrag är att ansvara för villkorsfrågor genom att planera, driva, utveckla och följa upp försäkringsarbetet mot uppsatta mål i beaktande av gällande lagar och regelverk. Uppdraget kommer även innebära att du ansvarar för bolagets styrande dokument inom försäkringsområdet. Du kommer att arbeta med att ta fram underlag, uppdatera dokumentation, rekommendera beslut samt se till att försäkringsbrev och villkor är väl genomarbetade. Vid förändringar i delägarkommunernas verksamhet eller riskprofil är det din uppgift att bedöma och besluta om eventuella utökningar av försäkringsskydd. En viktig del av arbetet är att arbeta innovativt med utveckling av nya produkter, villkor och arbetssätt baserat på identifierade behov. Du hanterar försäkringsfrågor från kunder, tolkar handlingar och fattar beslut utifrån gällande dokumentation. I din roll säkerställer du också att försäkringsförnyelseprocessen är väl strukturerad och att uppsatta tidsramar efterlevs. Vidare ansvarar du för utbildning inom försäkring och för att ta fram villkorsunderlag som används vid återförsäkringsupphandlingar. Du arbetar med riskvärdering och sammanställning av underlag inför premiesättning till kund. Rollen innebär även att kommunicera med bolagets intressenter, delta i nätverk samt säkerställa att åtaganden mot försäkringstagarna uppfylls i enlighet med återförsäkringskontrakten. Till viss del kan du välja att arbeta från bostaden, med flexibel arbetstid, utifrån vad som passar rollen och dig som försäkringsansvarig. Visst känns det som ett spännande uppdrag?

Din profil

Du arbetar strukturerat och du uppskattar att jobba på ett noggrant och organiserat sätt. Vi söker dig som är driven och trivs med att jobba självständigt, samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer. Du kommer ha daglig kontakt och nära samarbete med både våra delägarkommuner och våra leverantörer. Du är socialt lagd och i rollen ingår det att stötta och utbilda inom ditt ansvarsområde. Du är pedagogisk i ditt sätt att uttrycka dig i tal och skrift. För att trivas i rollen tror vi att du gillar att jobba på ett lösningsorienterat sätt, vi ser gärna att du är lyhörd och prestigelös som person.

Vi söker en person som har en relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet, med gedigen erfarenhet och kunskap inom försäkringsområdet. För att lyckas i rollen behöver du ha god datavana samt behärska svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med skadereglering eller riskvärdering eller har förståelse för kommunal verksamhet.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Svenska Kommun Försäkrings AB med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 19 januari. Vid frågor kring tjänsten kontakta chefsrekryterare Elin Broqvist 073-351 27 47. Välkommen med din ansökan!

Ansök

Har du frågor om jobbet?
Kontakta mig!

Elin Broqvist

Telefon: +46 73 351 27 47

E-mail: elin.broqvist@clwork.se

Verkar jobbet passa dig?



Namn

Mini-CV, då kör vi!
Vad heter du?

*Japp, dessa uppgifter är obligatoriska.

Kontakt

Tack! Hur kan vi
kontakta dig?

*Japp, dessa uppgifter är obligatoriska.

Anställningar

Toppen! Kan du berätta lite kort om dina
två senaste anställningar?

Senaste anställningen

Tidigare anställning

Utbildning

Snart färdig! Vad har du för
utbildning(ar)?

Personligt brev

Sista nu! kan du berätta lite kort om dig
själv också?

Vilken bra idé!
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av
oss så fort som möjligt.

*Japp, dessa uppgifter är obligatoriska.
*Japp, dessa uppgifter är obligatoriska.

Hitta jobb & personal

Hej, det är jag som är {{ coworker_firstname }}!
Vad kan jag hjälpa dig med?

För jobbsökande

Jag söker jobb

Då har du hittat rätt!
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av
oss så fort som möjligt.

* Japp, dessa uppgifter är obligatoriska

Vilken bra idé!
Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av
oss så fort som möjligt.